연세대학교 경영대학

사이드메뉴

컨텐츠 내용 시작

교수진
  • 오세조 교수
  • 전공   마케팅
    Ph.D. University of Cincinnati
  • 연구실   경영관 627
  • 연락처   02-2123-2514
  • 이메일   ohsejo@yonsei.ac.kr
  • 홈페이지   

학력

1987 박사 University of Cincinnati
1980 석사 서울대학교, 경영학
1975 학사 연세대학교, 경영학

주요경력

교수, 연세대학교, 1990-현재

강의관심분야

마케팅 관리
유통관리
소매경영 프랜차이즈 관리

연구관심분야

마케팅 관리
유통관리
소매경영 프랜차이즈 관리

주요 연구 논문 및 저서

[주요 연구 논문]

Oh, S., and W. Noh. 2010. The Effect of Influence Strategies on Marketing Channel Opportunism: The Moderating Effect of Trust. Journal of Korean Marketing Association, Korean Marketing Association, Vol. 25, No.2.

Oh, S., and B. Kang. 2009. The Influence of Salesperson’s Customer Orientation, Role Obviousness, Role Conflict, Job Satisfaction, and Organizational Commitment on the Company’s Performance. Journal of Distribution Research, Korea Distribution Association, Vol.14, No.3.

Oh, S., F. Shen and Y. Jung. 2008. A Study on Mediating Effects of the Dimension of Justice in the Influence of Relational Norm to Commitment. Journal of Distribution Research, Korea Distribution Association, Vol.13, No.2.

Oh, S., and Y. Jung. 2007. A Study on the Effects of Communication Style and Commitment between Retailers and Suppliers on Relationship Performance. Journal of Distribution Research, Korea Distribution Association, Vol.12, No.4.

Oh, S., and S. Kim. 2006. The Effects of Output Sector Munificence and Dynamism on Distribution Channel Performances: Moderating Effects of Integration. Journal of Distribution Research, Korea Distribution Association, Vol.11, No.1.

Oh, S., and S. Kim. 2005. The Effects of Output Sector Uncertainty on Relational Characteristics and Quality between Manufacturers and Retailers. Journal of Business Research, Korean Academic Society of Business Administration, Vol.34, No.2

Oh, S. (co-authored with Dwyer, F. Robert). 1988. A Transaction Cost Perspective on Vertical Contractual Structure and Interchannel Competitive Strategies. Journal of Marketing, 52(April)

Oh, S. (co-authored with Dwyer, F. Robert). 1987. Output Sector Munificence Effects on the Internal Political Economy of Marketing Channels. Journal of Marketing Research, 24(November)

Oh, S. (co-authored with F. Robert Dwyer and Paul Schurr). 1987. Developing Buyer-Seller Relationships. Journal of Marketing, 51(April)

[주요 저서]

마케팅원론(공저), 박영사, 2010

소비자지향적 유통관리(공저), 박영사,2009

물류관리(공저),두남,2008

손에 잡히는 프랜차이즈 경영(공저), 중앙경제평론사, 2008

프랜차이즈 마케팅전략 (공저), 중앙경제평론사, 2007

손에 잡히는 유통/마케팅(편저), 중앙경제평론사, 2006

손에 잡히는 유통실무 완전정복(공저), 중앙경제평론사,2006

시장지향적 마케팅관리(공저), 박영사, 2006

프랜차이즈 경영원론(공저), 한국프랜차이즈협회, 2006

한·일 소매유통전쟁(공저), 중앙경제평론사, 2002.

소매경영(역저), 한올출판사, 2002.

미래를 바꾸는 ECR·SCM 경영혁명(공저), 중앙경제평론사, 2001.

유통을 알면 당신도 CEO(공저), 중앙경제평론사, 2001.

할인점 경영(상,하), 박영사, 1998.

주요 학술활동 및 수상

[학술활동]
회장, 한국유통물류정책학회, 2010-현재
회장, 유통물류프랜차이즈 리더스포럼 2010-현재
편집위원, Journal of Business to Business Marketing, 1998-현재
회장, 한국유통학회, 2002-2003
[수상]
중소기업 CEO인재 육성으로 노동부장관상 수상, 2009
저서 [시장지향적 유통관리]로 매일경제신문 언론문화재단 주최의 정진기언론 문화상 수상, 1997
American Marketing Association에서 수여하는 최우수논문상인 Best Paper Award 수상, 1987

목록

컨텐츠 내용 끝

페이지 로딩 이미지 표시

페이지 로딩중 ...

페이지 로딩중 ...

x
x